Thursday, April 6, 2017

AKU JUGA PUNYA HATI….

Semalam dapat whatsapp dari seorang pelajar

“saya rasa macam dunia ni tak suka saya dan semua orang tak suka saya. apa yang saya buat , saya cakap semua ada yang tak kena”

“Selalu kena marah. Saya pun punya hati”

Aku baca. Sunyi.

Aku pun tak tahu macam mana hendak nasihat, sebab aku pun selalu kena marah juga. Tetapi aku gembira. Dia sebenarnya, bagaimana kita melihat situasi itu. Kenapa orang itu marah kita? Ada yang marah sebab sayang kita, tak nak kita terus sesat dan melakukan kesalahan.

Tetapi kalau maki, kutuk, herdik dan marah depan orang ramai, itu sebenarnya berniat untuk menghina dan memalukan kita. Marah pun ada cara dan tertibnya. Jika sedang marah berdiri, duduklah atau mengambil wuduk. Orang yang Berjaya menahan marahnya, dia seorang yang hebat.

Aku pun balas whatsappnya.

“Saya pun selalu kena marah, tetapi bagaimana kamu menguruskannya, jangankan marah itu merosakkan satu hari kamu, hidup ini pendek, menikmatilahnya”

Betul ke, aku selalu kena marah? Mesti ada yang tidak percaya….

Aku juga punya hati

Nota
1.       4 kejutan terdapat dalam filem terbaru Fast & Furious yang tak dijangka. Klik SINI
2.       Kucing Nampak je comel, tetapi hati-hati…..Kenapa? Tengok SINI
3.    Awak memang cantik sejak kecil. Tengok INI

No comments:

Post a Comment