Friday, April 14, 2017

JANGAN LONDEHKAN KAIN….

“Kamu jangan sibuk hal aku!!!, biarkan aku dengan hidup aku!!!”

Pernah tak korang kena herdik macam ini akibat memberi teguran pada seseorang? Aku sendiri pernah lihat, apabila seseorang memberi teguran pada sahabatnya.

Kita memang perlu menjaga tepi kain orang, tetapi bukan melondehkan kainnya. Maksudnya, jika kita nampak seseorang itu melakukan perkara-perkara yang dilarang, korang perlu menegurnya secara berhemah tetapi bukan menjaja ceritanya kepada orang lain. Jika korang tidak menegur, korang juga mungkin mendapat saham dosa itu atau dipersoalkan di kemudian hari kerana seperti menggalakkannya. Jadi tegurlah secara berhemah, teguran itu menandakan kita sayang.

“Biar kita jaga tepi kain orang, jangan melondehkan kainnya, supaya tidak terlambat sehingga orang lain menyarungkan kain pada diri kita (mati)”

Aku tidak suka pakai kain


Nota:
1. Jom ikut laman web bisnes baru aku di SINI
2. Nak memandu kereta mini idaman? Klik SINI
3. Cerita seram yang paling di takuti. Klik SINI
4. Awak cantik sejak dari kecil? Nak tahu bagaimana? Klik SINI

No comments:

Post a Comment