Tuesday, April 4, 2017

KAWAN BAIK ITU WUJUD KE…..?

Kamu ada kawan baik??

Aku ada

Sebenarnya aku nak ceritakan kisah pagi tadi…..

“Encik, saya tiada sesiapa nak luahkan…..”

“Awak, kenapa ni??”

“Saya ada masalah, saya nak share dengan encik…”

“Ceritalah”

Walaupun aku sudah jauh dari bumi Ledang, tadi ada pelajar meluahkan masalahnya tadi. Aku kata, aku hanya boleh mendengar sahaja dan memberi nasihat. Tetapi mesti akan ada yang kata, berkata-kata itu mudah daripada menghadapinya. Jika kamu tertekan, carilah kawan baik untuk berkongsi. Jangan simpan seorang diri, nanti jadi hal lain pula jika tidak pandai urus.

Carilah kawan baik yang boleh anda ceritakan semua masalah dan cerita, walaupun anda bergaduh, dia tidak akan memburukkan dan menceritakan perihal kamu.

Wujud ke orang macam tu?


Itu yang sukar maka sebaik-baiknya luahkanlah pada Allah, sesungguhnya DIA pendengar terbaik. Tetapi janganlah cariNYA ketika bersedih sahaja, apabila gembira kita melupakanNYA. Sedangkan manusia pun, jika kita berpaling hati sekali akan menyebabkannya bersedih, inikan pula pencipta kita dan pemberi rezeki. Tak tahu malu ke kita, sudahlah menumpang hidup di buminya. Kau fikir kau siapa?

Nota
1.       4 kejutan terdapat dalam filem terbaru Fast & Furious yang tak dijangka. Klik SINI
2.       Kucing Nampak je comel, tetapi hati-hati…..Kenapa? Tengok SINI

No comments:

Post a Comment