Tuesday, April 18, 2017

TIADA MATLAMAT?

Anda tiada matlamat?

Anda tiada perancangan?

Kenapa anda hidup?

Anda gagal untuk merancang sebenarnya anda merancang untuk gagal. Sebenarnya semua perbuatan anda perlu dirancang, baru hidup anda teratur. Contohnya macam aku biasanya pagi-pagi aku akan buat “list to do”, atau senarai yang aku akan buat satu hari ini…. Tetapi rakan aku pernah kata

“tak best la hidup macam ni, macam robot…..semua di plan”

Tapi bagi aku, jika kita merancang atau meletakkan sasaran, kita lebih jelas apa yang hendak kita buat supaya kita tidak tersasar. Kalau tersasar pun, kita akan kembali ke jalannya.

Aku nak letak kahwin sebagai sasaran boleh tak tahun ini? Perancangan yang selalu aku gagal ialah nak kurus…..

Aku target hujung tahun ini aku ada empayar bisnes. Amin!!!


Nota
1. Nak jadi pelajar cemerlang? Ikut tips INI
2. Comelnya dia. Klik SINI

No comments:

Post a Comment