Tuesday, May 2, 2017

KOMUNIKASI JALAN TERBAIK…..

Komunikasi!! Komunikasi!! Komunikasi!!

Bagi aku,

Tiada masalah tidak boleh diatasi dengan komunikasi…..

Aku percaya, dengan komunikasi semua masalah boleh di atasi…..aku pernah gaduh besar, gaduh kecil, gaduh sedang-sedang tetapi dengan berkomunikasi, semua masalah boleh di atasi. Dengan syarat, rendah diri, percaya dan jujur dalam berkomunikasi.

Aku biasanya pilih untuk berkomunikasi dan memberi penerangan pada apa yang tidak jelas. Biar apa punca atau ketidakpuasan hati, diselesaikan segera. Sebab aku ini jenis malas pening-peningkan kepala berkaitan isu yang boleh diselesaikan, sebab dunia ini bukan untuk dirisaukan tetapi di uruskan.

Syukur, setakat ini pendekatan yang aku guna ini….selalu tidak membawa sesuatu isu itu terlalu lama, sebab aku sayang sesuatu perhubungan itu. Ada sebab kenapa ALLAH temukan kita!!!

Latihlah diri untuk berkomunikasi dan mendengar!!!


Nota:
1. Onion Ring paling sedap di SINI
2. Pakaian orang kita dulu-dulu, kelakar!! Cuba lihat di SINI
3. Hubungan cinta perlu jujur, cuba lihat INI

No comments:

Post a Comment