Sunday, June 18, 2017

BAPA….

18 Jun 2017

Hari ini hari bapa?? Ramai yang aku lihat update di facebook.

Ayah aku sudah lama tiada, sudah 5 tahun….tetapi aku masih merasa kasih sayangnya…. Al-fatihah!!

Kadang-kadang terasa terharu apabila melihat kaum bapa yang menghantar anak-anaknya tuisyen dengan aku. Orang kata, bapa ini susah nak tunjuk kasih sayangnya, tetapi boleh dirasai. Contohnya,

“Cikgu tengok-tengok kan matematik anak saya, dia lemah topik jam”

Nampak disitu si bapa mengambil berat dan sayang pada anaknya bagi melihat anaknya Berjaya. Selalunya si anak ini takut dengan bapanya. Betul tak? Imej garang dan tegas selalu terpahat pada kaum bapa berbanding pada kaum ibu.

Tidak pentinglah, yang penting selagi bapa dan ibu kamu ada, hormat dan hargailah mereka. Jangan sesekali meninggikan suara pada mereka. Keberkatan dan kejayaan dalam hidup bergantung kepada keredhaan mereka.

Di sini, aku ingin mengucapkan selamat hari bapa kepada ayah angkat aku, kawan-kawan aku yang sudah bergelar bapa, adik aku bapa kepada yusuf dan semua sekali yang bergelar bapa.

Nota:

1. Ketahui 6 barang yang perlu semasa hari raya di SINI
2. adakah anda sudah selesaikan semua INI?

No comments:

Post a Comment