Saturday, June 17, 2017

HUTANG…….

HUTANG!!!!!

Aku malas nak bercakap pasal hutang, sampai aku sendiri dah malu nak tuntut hutang aku sendiri…

Aku beri pinjam sebab atas dasar kawan dan percaya, memang aku beri sebab aku ada lebih dan aku pegang pada janji kata-kata kononnya gaji bulan depan aku bayar….So aku dah kira-kira, oh bulan depan dia akan bayar…jadi tak la kesempitan sangat aku.

Ini tidak, apabila aku ada masalah kewangan dan minta hutang aku,  bagi terasa ringan sikit beban, ditunda-tunda sampai ada yang makan bertahun, agaknya nak tunggu aku mati kot. Ini ok lagi masih membalas mesej aku, ada tu aku mesej di Whatsapp, facebook, call…semua sunyi sepi…hanya bagi aku bunyi cengkerik sahaja……krik, krik, krik

Sebab tu aku sudah serik memberi pinjam untuk orang berhutang kerana dari hutang, hubungan persaudaraan dan persahabatan jadi renggang…..Bukan tak nak tolong kawan, tapi aku tak nak tolong kawan, aku yang tersepit. Lebih baik tiada kawan yang ingat kita masa nak pinjam duit, tetapi lupa kita apabila banyak duit.

Bayar la sikit-sikit kawan, aku pun nak pergi jalan-jalan, nak juga merasa makan di restoran hipster, nak juga shopping baju raya….dan yang penting, nak juga aku kahwin….Ni nombor aku kawan 0176807564, whatsapp aku jika lupa nombor bank aku untuk bayar hutang!!!!!

Nota:
1. Kalau nak raya, pastikan settle semua INI
2. 5 benda perlu ada masa raya ini. apa dia? tengok SINI
3. Nak tahu sahur paling ringkas? Klik SINI

No comments:

Post a Comment